Az iskolai gyakorlatban méltatlanul kevés teret kapnak a projektfeladatok, valahogy nehezen rugaszkodunk el a hagyományos oktatás tanár-diák szerepektől. A projektfeladatok számos olyan készség, képesség kialakítására lehetőséget biztosítanak, amelyekre a tanulóknak a felsőoktatásban, illetve munkahelyi körülmények között szüksége lesz.
Ebben az oktatási formában egy alkotó team kreatív együttműködéséről van szó, melynek során egy produktumot hoznak létre a tanulók. A tanuló egyéni felelőssége és az önszabályozó tanulás elemei mellett a munka során nagy szerepet kapnak a kooperatív és kommunikatív készségek is.
A tíz tanulóból álló csoport 10 tanítási órán keresztül dolgozhatott a feladaton. Munkájuk eredménye egy füzet formájú, vizsgafelkészülést segítő gyűjtemény lett, melyben a gondosan szerkesztett, egységes megjelenés mellett kirajzolódnak az egyéni érdeklődési körök, és betekintést kapunk az egyes tanulók mindennapjaiba. A témaprezentációkat saját készítésű fotó, szituációk, szójegyzetek, szótanulási technikákat bemutató feladatok, illetve a nyelvtani ismeretek elmélyítését célzó online feladatok gazdagítják.
A tanulók munkájához ezúton is gratulálok és bízom benne, hogy hasznát veszik az újonnan tanultaknak.
Tamási Ivett
szaktanár
Zirc, 2020. október 27.